Sağlık Bakanı Memişoğlu, A Haber canlı yayınında gündeme dair soruları cevaplarken Türkiye’nin Kovid-19 salgınını başarılı bir şekilde yönettiğini vurguladı. Bakanlık talimatıyla gerçekleştirilen üçüncü denetim programına ilişkin detayları paylaşan Memişoğlu, bu program kapsamında 50 ilde denetimler yapılacağını belirtti. Bu denetimlerin, il müdürleri ve yöneticileri arasında yanlış uygulamalar varsa düzeltilmesini sağladığını ve gelecekteki riskler konusunda uyarılarda bulunduğunu…
Sağlık Bakanı Memişoğlu, A Haber canlı yayınında gündeme dair soruları cevaplarken Türkiye’nin Kovid-19 salgınını başarılı bir şekilde yönettiğini vurguladı. Bakanlık talimatıyla gerçekleştirilen üçüncü denetim programına ilişkin detayları paylaşan Memişoğlu, bu program kapsamında 50 ilde denetimler yapılacağını belirtti. Bu denetimlerin, il müdürleri ve yöneticileri arasında yanlış uygulamalar varsa düzeltilmesini sağladığını ve gelecekteki riskler konusunda uyarılarda bulunduğunu ifade etti. Sağlık hizmetlerinin ücretsiz olarak sunulmasıyla talebin arttığının altını çizen Memişoğlu, 2024 yılında 3,9 milyon randevu bekleyen durumun çözümü için önemli adımlar atıldığını açıkladı. Bu kapsamda, kulak burun boğaz muayene masaları ve göz ünitelerinin sayısının arttırıldığını ve uzman atamalarının randevu bekleme süreleri dikkate alınarak gerçekleştirildiğini belirtti.
Memişoğlu, Türkiye’nin aile hekimliği mevzuatında yapılan değişikliklerle 31 milyon kişiye ulaşıldığını ve vatandaşların hastaneye gitmeden sağlık sorunlarının çözülebileceğini vurguladı. Ayrıca, 1859 ilacın aile hekimleri tarafından yazılabildiği bir sistemin hayata geçirildiğini dile getirdi. Birinci basamak sağlık hizmetlerinin daha etkin hale getirildiğini belirten Memişoğlu, aile hekimlerine başvuran hastaların yaklaşık yüzde 76’sının sorunlarının çözüldüğünü ve geri kalan yüzde 24’ünün hastaneye yönlendirildiğini açıkladı. Türkiye’nin ulaşılabilir sağlık sistemi açısından dünyanın örnek ülkelerinden biri olduğunu belirten Memişoğlu, sağlık alanındaki gelişmelerle Türkiye’nin diğer ülkelerden sağlık hizmeti alan insanlara ev sahipliği yaptığını vurguladı.
Sağlık alanında yaşanan büyük değişimlere dikkat çeken Memişoğlu, Türkiye’nin son 24 yılda sağlık sektöründe önemli ilerlemeler kaydettiğini ifade etti. Şu anda 27 şehir hastanesinin hizmette olduğunu ve 11 hastanenin inşaat halinde olduğunu belirten Memişoğlu, hedeflerinin Türkiye genelinde toplamda 60 hastaneyi hizmete açmak olduğunu söyledi. Ayrıca, depreme dayanıklı hastaneler inşa edildiğini ve yoğun bakım kapasitesinin önemli ölçüde arttığını açıkladı.
Memişoğlu, sağlık sektöründe istihdamı artırmak amacıyla yapılan personel alımlarına da değindi. Geçen yıl yapılan hekim dışı personel alımlarının yanı sıra fizyoterapistler, uzman psikologlar ve diyetisyenlerin kendi sağlık birimlerini açabilecek duruma geldiklerini belirtti. Ayrıca, sigara kullanımıyla mücadele kapsamında sigara bırakma polikliniklerinin sayısının artırıldığını ve aile hekimlerinin sigara bırakma konusunda eğitildiğini dile getirdi.
Son olarak, Memişoğlu Türkiye’nin aşılamada başarılı olduğunu ve 13 aşının ücretsiz olarak vatandaşlara ulaştırıldığını belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin bu aşıları kendi altyapısıyla üretebilme planları yaptığını ve aşı karşıtlığıyla mücadele edildiğini vurguladı. Aşıların salgın hastalıklarla mücadelede önemli rol oynadığını dile getirerek koronavirüs salgınıyla başa çıkma konusunda aşıların etkili olduğunu kaydetti.