Kurban Eti Tüketimi İçin 12-24 Saat Dinlendirme Uyarısı Sağlık Risklerini Azaltıyor

Baş Diyetisyen Filiz Beycan, Kurban Bayramı’nda et tüketimiyle ilgili önemli uyarılarda bulundu. Kesilen etin en az 12-24 saat dinlendirilmesi gerektiğini belirten Beycan, aşırı tüketimin risklerini sıraladı.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Kurban Eti Tüketimi İçin 12-24 Saat Dinlendirme Uyarısı Sağlık Risklerini Azaltıyor

Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi Baş Diyetisyeni Filiz Beycan, Kurban Bayramı’nda aşırı et tüketiminin yol açabileceği sağlık sorunlarına dikkat çekti. Beycan, kurban etinin kesildikten hemen sonra tüketilmemesi gerektiğini, en az 12-24 saat dinlendirilmesinin sindirim sistemi problemlerini ve sağlık risklerini azaltacağını belirtti.

Beycan, bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlanması gerektiğini vurguladı. Kurban etinin dinlendirilmesi gerektiğini belirten Beycan, aksi takdirde hazımsızlık ve şişkinlik gibi sindirim sorunları yaşanabileceğini ifade etti. Kahvaltıda peynir, yumurta gibi protein kaynaklarının yanı sıra zeytin, yeşillik ve tam buğday ekmeği gibi seçeneklerin tercih edilebileceğini söyledi.

Sağlıklı Pişirme ve Tüketim Yöntemleri

Etin pişirme yöntemlerinde haşlama, ızgara veya fırın gibi sağlıklı seçeneklerin tercih edilmesi gerektiğini belirten Beycan, ekstra yağ kullanımından kaçınılmasını önerdi. Etin yanında sebze ve salata tüketilmesinin sindirimi kolaylaştıracağını ve demir emilimini artıracağını söyledi. Gün içinde yaklaşık 2,5 litre su tüketilmesinin, böbrekler üzerindeki protein yükünü hafifleteceğini ve vücudun sıvı ihtiyacını karşılayacağını ekledi. Kahve ve çayın sıvı kaybını artırabileceği için su tüketiminin önemini vurguladı.

Beycan, etin yanında asitli içecekler yerine ayran veya su gibi tercihler yapılması gerektiğini belirtti. Eti kesilir kesilmez tüketmenin sindirim sistemi problemlerine yol açabileceğini hatırlattı. Kızartma ve aşırı baharat kullanımından kaçınılması gerektiğini, haşlama tarzı pişirmenin sindirimi rahatlatacağını ifade etti.

Kronik Hastalara Yönelik Beslenme Tavsiyeleri

Kronik rahatsızlıkları olan kişilerin beslenmelerine ekstra özen göstermesi gerektiğini söyleyen Beycan, diyabet hastalarının tatlı ve hamur işi tüketiminden uzak durması gerektiğini belirtti. Kalp damar hastalığı veya kolesterol yüksekliği olanların haftada iki kez 90-120 gramı aşmayacak şekilde yağsız et tüketebileceğini söyledi. Tansiyon hastaları için pişirme sırasında tuz ilavesinden kaçınılması gerektiğini, sindirim ve mide problemi olanlara ise kızartma yerine haşlama etin önerildiğini aktardı.

Etin saklama koşullarına da değinen Beycan, buzdolabında 0-4 derecede 3-4 gün, eksi 2 derecede bir hafta, eksi 18 derecede ise 6 aya kadar saklanabileceğini belirtti. Çözdürme işleminin oda sıcaklığında, kaynar su altında veya kalorifer yanında yapılmaması gerektiğini, buzdolabında yavaşça çözdürülmesinin bakteriyel üremeyi önleyeceğini vurguladı. Çözdürülmüş etin tekrar dondurulmaması gerektiğini, aksi takdirde zehirlenme riski oluşabileceğini sözlerine ekledi.

Benzer Haberler
İspanya hantavirüs vakalı gemideki yolcuları karantina altında tahliye edecek
İspanya hantavirüs vakalı gemideki yolcuları karantina altında tahliye edecek
Covid-19 Aşısının Kalp Krizi Riskini Azalttığı Ortaya Çıktı Milyonluk Araştırma Yayımlandı
Covid-19 Aşısının Kalp Krizi Riskini Azalttığı Ortaya Çıktı Milyonluk Araştırma Yayımlandı
Hastanelerde “Rapor Başvuru Merkezi” kurulacak
Hastanelerde “Rapor Başvuru Merkezi” kurulacak
Uzmanlar Uyarıyor Sıvı Azotlu ‘Ejderha Nefesi’ Tehlikeli
Uzmanlar Uyarıyor Sıvı Azotlu ‘Ejderha Nefesi’ Tehlikeli
DSÖ’den Ebola uyarısı: Aşı çalışmaları dokuz ay kadar sürebilir
DSÖ’den Ebola uyarısı: Aşı çalışmaları dokuz ay kadar sürebilir
Dermatoloji Uzmanı Ferhatoğlu Yaz Öncesi Cilt Lekelerinin Koyu Görünme Nedenlerini Açıkladı
Dermatoloji Uzmanı Ferhatoğlu Yaz Öncesi Cilt Lekelerinin Koyu Görünme Nedenlerini Açıkladı
Haberin Doğru Adresi
Türkiye'nin Sağlık Yaşam Platformu

İdeal Yaşam Haberleri

Hakkımızda
Copyright © 2025 Tüm hakları İdeal Yaşam saklıdır.